
- Οι δουλειές που έχετε κάνει μέχρι σήμερα είναι εντυπωσιακές. Ποια αγαπήσατε πιο πολύ και γιατί;
Ναι η αλήθεια είναι ότι έχω κάνει πολλές θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες .Αγάπησα πολλές από αυτές ,σχεδόν όλες.Για να τις αναλάβω πάντα ένιωθα ,με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ότι ήταν μια πρόκληση για εμένα. Πρόκληση σε σχέση με τον συγγραφέα , το κείμενο , τον σκηνοθέτη ,είτε σε σχέση με τους ηθοποιούς. Οι παραστάσεις όμως που αγάπησα περισσότερο, ήταν εκείνες στις όποιες η πρόκληση προερχόταν από την πολύ καλή σύνθεση όλων όσων προανέφερα. Στο θέατρο και στον κινηματογράφο δεν υπάρχει βιβλίο «κανόνων». Παίρνεις μια βαθειά ανάσα, εμπιστεύεσαι το ένστικτο σου και προχωράς . Οι προσωπικές εμπειρίες εισάγονται διαισθητικά στην δουλειά μας.

- Σε ποιους απευθύνεται η σειρά μαθημάτων σας;
Απευθύνεται σε όλους όσους ενδιαφέρονται να μάθουν σχετικά με το φως. Μια διαδικασία εισαγωγής στη μεθόδευση σπουδής για τον φωτισμό , γιατί ουσιαστικά δεν τελειώνει η σπουδή ποτέ. Σε αυτούς που τους ενδιαφέρει ο προβληματισμός της σπουδής του φωτόs και του χρόνου.
2 α. Ποια εφόδια πρέπει να έχει αυτός που θέλει να ακολουθήσει την ειδικότητα;
Αυτοέλεγχος, ευθύνη, γρήγορη αντίληψη, διαπραγματευτική ικανότητα, πειθαρχεία, πειθώ, ανοικτό μυαλό, είναι κάποια από τα εφόδια. Χρειάζεται όμως και διάθεση εμπιστοσύνης στην φαντασία και την διαίσθηση τους, αλλά συγχρόνως και στην μελέτη και στην γνώση τους. Ακόμη όμως και αυτά αναπτύσσονται πολλές φορές κατά την διαδικασία. Μπορεί όμως και να ωριμάσουν πολύ αργότερα από την εκπαίδευση τους.

- Τι θα αποκομίσει κανείς παρακολουθώντας το εργαστήρι σχεδιασμού θεατρικών φωτισμών που διδάσκετε;
Αυτό που θα αποκομίσει κανείς είναι πως να γίνουμε λεπτολόγοι στον τρόπο που συλλαμβάνουμε και χειριζόμαστε το φως. Ξεκινάμε με κάτι συγκεκριμένο όπως το κείμενο, ο χώρος, ο χρόνος και εισβάλει η οπτική του σκηνοθέτη την οποία ακολουθούμε. Στη συνέχεια όμως κάθε έργο παίρνει την δική του ζωή γιατί είναι ένας ζωντανός οργανισμός .Κανείς δεν μπορεί να είναι δάσκαλος σε αυτή την μορφή τέχνης. Πάντοτε μαθαίνεις σαν σπουδαστής. Η εμπειρία δεν μεταδίδεται, ακριβώς… Ορισμένα πράγματα όμως μπορούν να καλλιεργηθούν και θα ήθελα να αναφερθώ στην έννοια της μεθοδικότητας, της ομαδικότητας, της οργανωτικής ικανότητας, προσαρμοστικότητας και τεχνικής κατάρτισης .
- Ποιο ρόλο παίζει το φυσικό φως στο έργο σας;
Το μέγιστο!!!! Καλό είναι να το δει κανείς μέσα από το έργο μου.
Είναι η βασική πηγή έμπνευσης γιατί το φυσικό φώς δεν είναι μια ανθρώπινη κατασκευή. Πάντα χρειάζεται να ψάχνεις μέσα σ’ αυτό. Είναι μια διαρκής αναζήτηση η συζήτηση μέσα σ’ αυτό.
Δεν είναι πάντα ορατό και προσεγγίσιμο. Δεν έρχεται πάντα εύκολα κοντά σου!
- Τι σας γοητεύει στο θέατρο, τι στην τηλεόραση και τι στο κινηματογράφο όσο αφορά στην τεχνική του φωτισμού;

Με γοητεύει ότι μπορούμε να αλλάξουμε την πραγματικότητα , με μια απλή μετάβαση του χρώματος του φωτός, η της κατεύθυνσης, ή της υφής του. Με γοητεύει το ότι προσπαθώ να φωτίζονται τα πρόσωπα , οι χαρακτήρες τα έργα ,οι λέξεις, τα ρήματα, με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά. Εργαζόμαστε στο εργοστάσιο των ονείρων και της αναζήτησης. Δεν είναι υπέροχο αυτό;
- Ποιες οι διαφορές στις συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
Είναι τεράστιες οι διαφορές . Από την εμπειρία που είχα σε χώρες του εξωτερικού ,και στο θέατρο και στον κινηματογράφο, υπερέχει το οργανωτικό μέρος και το τεχνικό κομμάτι μιας παράγωγης σε σχέση με την Ελλάδα μας .Ως προς το καλλιτεχνικό- αισθητικό αποτέλεσμα όμως ,έχουμε δει θαύματα από Έλληνες διευθυντές φωτογραφίας ,οι όποιοι εργάζονται υπό αντίξοες συνθήκες με εξαιρετικά αποτελέσματα. Δείγματα δουλείας μας μπορούν να σταθούν επάξια εντός Ελλάδας και έκτος αυτής.
7.Σε ποια ταινία θα θέλατε να είχατε φροντίσει τα φώτα
- Σε ποια ταινία θα θέλατε να είχατε φροντίσει τα φώτα;
Θα ήθελα να είχα ξανατραβήξει όποια υπέροχη ταινία έχω δεί , χωρίς καλούς φωτισμούς!
- Για τον απλό θεατή η δουλειά σας είναι αόρατη, πως αισθάνεστε για αυτό;
Είναι όλα ορατά και αυτά που δεν φαίνονται για όλους…
- Ποιος/Ποια το πρότυπο σας;
Είναι παρά πολλές οι επιρροές που έχω λάβει από διαφορετικά πεδία της τέχνης του θεάτρου και του κινηματογράφου ,της ζωγραφικής και άλλων μορφών της τέχνες ,που άνοιξαν τους ορίζοντες μου.
- Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;
Ελπίζω ότι θα συνεχίσω να συμβάλω σε έργα που διαφωτίζουν τους ανθρώπους για αγάπη, αρμονία και συμπόνια .
Όπως και μέσω της δημιουργικής εργασίας μου και μέσω της εκπαίδευσης των νεωτέρων θα ήθελα να συμβάλω και στην σύγκλυση επιστήμης και τέχνης.
Χορηγός Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων PEAR PR