wind
Μάρτιος 2017 Απρίλιος 2017 Μάιος 2017
Δε Τρ Τε Πέ Πα Σα Κυ
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
j4age component required, but not installed

Σχόλια

Επισκέπτης (Γιώργος)
Ευχαριστούμε πολυ για τις φωτογραφίες!
Επισκέπτης (trτριανταφυλλος πετρακης)
καλημερα πολυ καλο ! ,αλλα παιδια δε μου ανοιγει κ...
Επισκέπτης (Δήμος)
Μία ενδιαφέρουσα συζήτηση..!! από δύο ανθρώπους πο...
Επισκέπτης (Fotis)
Καλησπερα, πριν κανενα μηνα εκανα εξετασεις και εχ...
Επισκέπτης (KVNSTANTINOS)
καταπλητικική διοργάνωση του ΝΑυπλίου συγχαρητήρια...
ΑρχικήΥγεία και άθληση ► Χαμηλός αιματοκρίτης και Διατροφή.'Eνα άρθρο του φυσικοθεραπευτή Γιώργου Γκόμπλια
Σφάλμα
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 109
Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016 12:10

Χαμηλός αιματοκρίτης και Διατροφή.'Eνα άρθρο του φυσικοθεραπευτή Γιώργου Γκόμπλια Κύριο

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(20 ψήφοι)

aimatokritisΤα αιμοπετάλια είναι τα πιο μικρά από τα έμμορφα συστατικά του αίματος και ο ρόλος τους είναι πάρα πολύ σημαντικός, είναι το ποσοστό του όγκου ( ποσοστό ) του αίματος, το οποίο καταλαμβάνουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια. Απο αυτά γίνεται

και η ανάλυση του αιματοκρίτη.

Αιματοκρίτης ονομάζεται η εκατοστιαία αναλογία του όγκου του αίματος που καταλαμβάνεται από τα ερυθροκύτταρα, δηλαδή τα ερυθρά αιμοσφαιρία ανά μονάδα όγκου αίματος. Οι φυσιολογικές τιμές κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρο στο 45%, και πιο συγκεκριμένα σε 40-48% για τους άνδρες και σε 36-44% για τις γυναίκες. Οι τιμές μπορούν να διαφοροποιούνται από εργαστήριο σε εργαστήριο και, παράλληλα, ανάλογα με την ηλικία του εξεταζόμενου. Στα θηλαστικά, ο αιματοκρίτης είναι ανεξάρτητος του σωματότυπου. Ο προσδιορισμός του αιματοκρίτη συνήθως πραγματοποιείται στα πλαίσια μιας γενικής εξέτασης αίματος στην οποία προσδιορίζονται και άλλα βιοχημικά δεδομένα όπως ο αριθμός ερυθρών/λευκών αιμοσφαιρίων, αιμοπεταλίων κ.ά.

Πότε κυρίως χαμηλώνει ο αιματοκρίτης;

Αν δεν υπάρχει παθολογικό πρόβλημα ( π.χ. στίγμα ) οι χαμηλές τιμές αιματοκρίτη στις γυναίκες είναι συνήθως απόρροια της φτωχής σε πρωτεϊνες διατροφή. Άλλες συνήθεις αιτίες είναι η εσωτερική αιμορραγία, οι συχνές αιμοδοσίες και η μη προσεγμένη διατροφή.

Πότε κυρίως ψηλώνει ο αιματοκρίτης:

Υψηλό αιματοκρίτη έχουν κυρίως τα άτομα με υψηλή πίεση και προκαλείται από το αλάτι και τις διάφορες αλμυρές τροφές που προσλαμβάνουν πιθανόν συχνά.

Οι γιατροί λένε: Όταν έχεις υψηλό αιματοκρίτη, δίνε αίμα για να γλιτώσεις το εγκεφαλικό.

Σε κάθε περίπτωση ο αιματοκρίτης πρέπει να εξετάζεται αναλυτικά για να βρεθεί η πηγή της μείωσης ( ή αύξησης που είναι πιο λίγο σοβαρή ) γιατί μπορεί να υποβόσκει κάτι σοβαρότερο.

zarzabatikaΠως σταθεροποιείται ο αιματοκρίτης:

Εάν παρουσιάζετε χαμηλό αιματοκρίτη και σίδηρο, καταναλώνετε τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας ( αλλά όχι περισσότερο από δύο φορές αφού είναι πιθανό να είναι και αυτός ο λόγος που αυξάνεται ο αιματοκρίτης), πιο συστηματικά φακές και σπανάκι με λεμόνι ( 2-3 φορές). Προτιμάτε φρούτα πλούσια σε Βιταμίνη C ( πορτοκάλι, ακτινίδιο ) χωρίς να αποκλείετε τα υπόλοιπα.

Βοηθητικά μέσα μπορούν να παρθούν αρχικά από μια προσεγμένη και σωστή διατροφή:

Συμπερασματικά ως κύριες πηγές αντιοξειδωτικών εμφανίζονται: οι ελιές και το ελαιόλαδο, τα λαχανικά ( κυριότερα οι ντομάτες, το κρεμμύδι, το σέλινο, το μπρόκολο, το αβοκάντο), τα δημητριακά ( κυρίως το ρύζι και η σίκαλη), τα φρούτα ( κυριότερα η μπανάνα, το μήλο, το σταφύλι), το κόκκινο κρασί, τα αμύγδαλα και τα αράπικα φυστίκια.

Εάν χρησιμοποιείτε φαρμακευτικά σκευάσματα βιταμινών, πάρτε τα σε ώρες αιχμής ή κοντά στο μεσημεριανό σας γεύμα, προκειμένου να απορροφηθούν και οι λιποδιαλυτές βιταμίνες.

Αποφύγετε την υπερκατανάλωση αλκοόλ. Προτιμήστε κόκκινο κρασί, το οποίο περιέχει πολυφαινόλες, κατεχίνες, κερσετίνες, ουσιές που επιδρούν θετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Βάλτε στην καθημερινοτητά σας την άσκηση, ακόμα κι αν αυτή είναι ήπια. Βοηθά τις μεταβολικές καύσεις και το καρδιαγγειακό σύστημα. Πριν από την άσκηση καταναλώστε πορτοκάλι. Σας προσφέρει Κάλιο για τη σωστή λειτουργία των μυών και γλυκόζη προς κάλυψη των ενεργειακών σας αναγκών.

Αφήστε τα σχόλιά σας

Πείτε την γνώμη σας ως επισκέπτης

0 / 1000 Περιορισμός χαρακτήρων
Το κείμενό σας πρέπει να είναι μικρότερο από 1000 χαρακτήρες
όρους και τις προϋποθέσεις.

Ακολουθήστε μας

  • Facebook: freerun.gr.5?ref=tn_tnmn
  • Twitter: HellasEvents
  • YouTube: HellasEvents
Διατροφή για καλύτερη ζωή
Διαφήμιση
Προσωπικός Σύμβουλος Ευεξίας
Πρατήριο Ποτών - Κάβα Νίκος Μιχ. Ζαμπούρας
Διαφήμιση
Αγίου Διονυσίου 43, Μενίδι
Πρατήριο Υγρών Καυσίμων Shell
Διαφήμιση
Λ. Διονύσου 26, Νέα Μάκρη
Ferti Plant
Διαφήμιση
Γεωπονικό Κηποτεχνικό Κέντρο Ραφήνας
Αρχιτεκτονική Σχεδίαση Εξωτερικών και Εσωτερικών Χώρω
Διαφήμιση
Πικέρμι Αττικής
Φυσικοθεραπευτής ΔΑΓΚΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
Διαφήμιση
Καλαφάτη 19 & Σαράφη, Νέα Μάκρη Τηλ.2294098982 - Κιν.6977545045
Το χαμόγελο του παιδιού
Διαφήμιση

Hot Offer from Site

Συνεργάτες

Ιστοσελίδες που αξίζει να επισκεφτείτε